Kan jag handla från DPJ som privatperson?

Ja det kan du! När du besöker vår webb får du välja om du handlar som företag eller privatperson. Skulle du ha råkat välja företag, eller är osäker på vilken inställning du har, kan du enkelt se samt ändra detta. Besöker du oss på en dator klickar du bara på kugghjulet högst upp på sidan och väljer Privatperson. Besöker du oss via mobilen hittar du samma inställning i menyn högst upp till vänster. Du kan även justera denna inställning i kassan i samband med ditt köp. 

Har ni något showroom där man kan kika på produkterna?

Vi har ett showroom på Mäster Samuelsgatan 65 i Stockholm. Hit är du som kund alltid välkommen oavsett om du ringt innan eller bara vill titta förbi. Hos oss får du hjälp av våra professionella säljare för att du ska hitta rätt produkt. Vi erbjuder ett stort utbud av produkter i vårt showroom som du kan titta på samt testa. 

Jag hittar inte produkten jag söker. Kan ni hjälpa mig?

Vi har ett enormt stort sortiment som vi inte visar på hemsidan, chansen är därför stor att vi har produkten du söker även om du inte hittar den. Kontakta oss och berätta vad du behöver så hjälper vi dig!

Jag har gjort en beställning, varför får jag ingen orderbekräftelse?

För att du ska få en orderbekräftelse måste din order först godkännas av vår kundtjänst. När din order blivit godkänd kommer du att få en orderbekräftelse utskickat till den mejladress som du angett i samband med din beställning. Ibland kan detta ta lite tid då vår kundtjänst behandlar ett stort antal ordrar per dag.


Hur gör jag om jag vill ändra något i min order i efterhand?

Skulle du vilja ändra något i din order efter att du genomfört din beställning, ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Detta kan du göra via hemsidans chattfunktion, via mejl till info@dpj.se eller genom att ringa på 08-444 54 24. Ha gärna ditt ordernummer redo för att underlätta processen.

Observera att vi inte kan göra några ändringar i din order om du valt att betala via Klarna.

Vad innebär förskottsbetalning?

I vissa fall kan du bli ombedd att inkomma med förskottsbetalning. Detta innebär att du behöver betala för varorna som du beställt innan vi kan skicka ut dem till dig. Vid förskottsbetalning använder vi oss av en factoringtjänst via SEB, och det är därför BG 711-4424 inte dyker upp på bankgirot.se om du söker efter detta bankgiro där.

Hur lång är leveranstiden?

Vårt mål är att ha så snabba leveranstider som möjligt, därför levererar vi lagerhållna produkter inom 3-5 arbetsdagar. Lagerförda produkter är till exempel höj & sänkbara bord, vissa utvalda kontorsstolar, tillbehör till bord, balanspallar, arbetsmattor med mera. Vanligtvis hanterar vi alla ordrar samma dag (mellan 08.00 - 16.00) En del varor tillverkas i fabrik efter order och andra skickas direkt från respektive leverantör. Olika leverantörer har olika tillverknings- och leveranstider och för att få en mer specifik beräknad leveranstid behövs en bekräftelse från fabriken.

Skickas allt tillsammans eller i delade leveranser?

Vi skickar alla dina varor i en och samma leverans. På detta sätt minskar vi åverkan på natur och miljö, samtidigt som du slipper jobbiga delleveranser. Detta innebär att specialbeställda varor, och andra varor med lång leveranstid, kan göra att du får vänta lite längre på din leverans även om dina andra varor finns på lager.

Hur sker leveransen?

  • Inom Stockholm kör vi själva ut leveransen. Leveransen sker mellan 08-16 under måndag-fredag, till den adress du angett vid din beställning. Handlar du som privatperson kommer du att kontaktas via telefon innan leverans. Samtliga kunder kan önska leverans på förmiddag (08-11) eller eftermiddag (12-16). Vi tar alltid emot dessa önskemål och gör vad vi kan för att uppfylla dem.
  • I övriga Sverige är PostNord distributör. Leveransen sker i första hand som hemleverans till er angivna adress. Om du inte kan mottaga leveransen lämnas din order hos närmsta utlämningsställe där du får hämta ut den.

Ringer ni innan leverans?

Företagsleveranser aviseras normalt inte innan utkörning, men vi kan i många fall erbjuda telefonavisering innan leveransen. Detta är en tilläggstjänst som kostar 150 SEK exklusive moms. Vänligen skriv ett meddelande i meddelandefältet när du placerar din order om du önskar telefonavisering. Hemleveranser till privatadresser aviseras normalt i förväg.

Kan ni hjälpa till med montering?

Inom Stockholm kan vårt företag hjälpa till med montering. Kontakta oss och meddela vad ni behöver hjälp med så presenterar vi priserna för er.

Har jag ångerrätt/bytesrätt??

Ja, som privatperson har du 30 dagars ångerrätt förutsatt att produkten inte är en beställningsvara. Exempel på produkter som inte omfattas av ångerrätten är mattor med tryck, kontorsstolar från fabrik, en del ljudabsorbenter, samt produkter som beställs per löpmeter eller till ett specifikt mått.

Handlar du i egenskap av ett företag, gäller samma villkor för ångerrätten förutsatt att beställningen inte överstiger 100 000 SEK.

Läs mer om hur ångerrätten fungerar i våra Försäljningsvillkor.

Varan jag har köpt har ett fel/skada. Hur gör jag en reklamation? 

Kontakta vår reklamationsavdelning på info@dpj.se om du önskar göra en reklamation. För att underlätta handläggningen och påskynda ärendet, ber vi dig att skicka:

  • ditt namn
  • dina kontaktuppgifter
  • kvitto/ordernummer
  • vilken artikel det gäller
  • bilder på felet
  • en kort beskrivning av felet.

Vad har ni för garantier?

Hos oss på DPJ får du alltid en garanti på minst fem år, oavsett vilken vara du köper. Om en vara har en längre garanti än fem år, framgår detta tydligt på varans produktsida.

Vad innebär er prisgaranti?

DPJ erbjuder alltid en prisgaranti på 105%. Detta innebär att vi ersätter dig med mellanskillnaden om du hittar samma vara i samma utförande till ett lägre pris någon annanstans inom sju dagar efter ditt köp hos oss. Vi ser dessutom till att du får tillbaka fem procent av konkurrentens slutpris. Därav en prisgaranti på 105 procent! 

Vilka villkor gäller för er prisgaranti?

  • Prisjämförelsen gäller inom 7 dagar från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto och kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris hos annan återförsäljare.
  • Som giltigt underlag räknas exempelvis direktlänk till återförsäljarens hemsida där det lägre priset framgår, eller en offert från konkurrenten på samma produkt i samma utförande, modell och antal. Utskrifter eller bilder godkänns ej.
  • Jämförelsen gäller endast svenska butiker och webshoppar som är auktoriserade återförsäljare, ej butiker eller webshoppar i andra länder.
  • Prisgarantin gäller ordinarie pris hos konkurrenten och omfattar inte: begagnade varoroäkta varor, varor som säljs i begränsat antal, tillfälliga partier, konkursutförsäljningar eller andra former av utförsäljningar.
  • Jämförelsen sker mellan varans pris plus eventuell fraktkostnad på konkurrentens hemsida med samma förutsättningar på DPJ Svenska AB´s hemsida.

Hur gör jag för att nyttja er prisgaranti?

För att ställa frågor om eller ta del av vår prisgaranti kan du

  • besökvår fysiska butik på Mäster Samuelsgatan 65 i Stockholm
  • mejla ditt ärende till vår kundtjänst på info@dpj.se
  • ringa vår kundtjänst på 08-444 54 24.

Vad är skillnaden mellan skrivborden standard och premium?

Våra höj- och sänkbara skrivbord går att beställa med två olika stativ; Standard och Premium. Skillnaderna mellan de två stativen har med höjdspann, lyftkraft och garanti att göra. Standard har en höjd på 71,5 till 117 centimeter, vilket i regel passar dig som är 140 till 190 centimeter lång. Premium har istället en höjd på 65 till 129 centimeter som i regel passar dig som är 130 till 210 centimeter lång. Premium har därmed ett större längdspann och är därför ett bra alternativ när personer med väldigt stora längdskillnader delar på bordet. Premium har även en högre lyftkraft än Standard vilket gör det tåligare. Premium har därför en garanti på 12 år medan Standard har en garanti på fem år.

home-seo.jpg

Hos DPJ hittar du kontorsmöbler för den moderna arbetsplatsen.

DPJ levererar inredning till såväl små som stora företagsprojekt, och vi hjälper självklart även dig som privatperson. Vi levererar professionell inredning för alla kontorsmiljöer alltid med minst 5 års garanti.

I vår online butik hittar du ett urval av den vanligaste inredningen för kontor. – Söker du ett speciellt varumärke eller en annan färg eller material, ber vi dig att kontakta oss, så hjälper vi dig personligen.

DPJ är både en fysisk butik i Stockholm city och en webbutik för kontorsinredning, kontorsmöbler, konferensteknik och all annan inredning som du behöver för på ditt jobb.

Ett axplock av våra kunder

Mäklarhuset
TV4
Svenska Kyrkan
Google
Handelsbanken
Carlsberg
Microsoft

Handlar du som företag eller privatperson?

Välj nedan hur du vill se våra priser