Har du problem med att genomföra din beställning? Prova att byta din webbläsare!

Försäljningsvillkor 

Dessa allmänna villkor för köp och leverans är tillämpliga på alla köpeavtal som du ingår med DPJ Svenska AB (“DPJ”). Genom att beställa eller handla direkt av oss accepterar du dessa allmänna villkor. Villkoren är olika beroende på om du handlar som företag eller privatperson. Våra försäljningsvillkor är därför uppdelade i två delar; Företag samt Konsument.

Försäljningsvillkor Företag

1. Allmänt

Dessa allmänna försäljningsvillkor (”Villkoren”) gäller för DPJ Svenska AB:s (org.nr. 556512-9193) - (nedan ”DPJ” eller ”vi/vår/oss”) försäljning till slutkunder (nedan ”kund” eller ”du/din/dig”).

Villkoren gäller när du för ditt företag handlar i vår fysiska butik i Stockholm eller på vår webbplats (www.dpj.se, eller annan webbplats som vi driver). Genom att genomföra köpet godkänner du våra Villkor, som blir en del av avtalet mellan dig och oss.

Dessa Villkor gäller dig som är företagskund. Om du handlar med ett företagskort, eller vid beställning på vår webbplats anger ett företagsnamn som köpare, utgår vi från att du är en företagskund. När vi i Villkoren hänvisar till ”kund” avses därvid det företag du representerar.

1.1 Avtal om köp

Avtal om köp träffas mellan ditt företag och oss när du genomfört ett köp och mottagit ett kassakvitto, eller om du lägger en beställning för senare leverans, när du mottagit en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen via mail betyder att vi har godkänt köpet och att ett bindande avtal om köp har träffats. Beställningen är förenad med betalningsskyldighet. Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditprövning, och att i enskilda fall neka eller korrigera beställningar.

2. Priser, avgifter och betalning

2.1 Prisuppgifter

När du gör en beställning hos oss gäller de priser som anges på vår webbplats, i vår fysiska butik eller i en av oss lämnad offert. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK). Priserna anges exklusive mervärdesskatt (moms). Priserna inkluderar inte fraktkostnad. Fraktkostnad anges separat och kan variera beroende på fraktalternativ (se avsnitt 4).

2.2 Prisgaranti 105%

För oss är det viktigt att du som företagskund känner dig både nöjd och trygg när du handlar hos oss. För att säkerställa att våra kunder alltid gör en bra affär hos oss, erbjuder vi en prisgaranti om 105 procent. Vår prisgaranti innebär att om du, inom sju dagar efter köpet, hittar samma vara någon annanstans men till ett lägre pris än vad vi säljer den för, matchar vi den andra återförsäljarens pris. Dessutom sänker vi detta pris med ytterligare fem procent.

Följande villkor gäller för vår prisgaranti:

  • Prisgarantin gäller vid jämförelse med det pris som andra svenska återförsäljare som riktar sig till den svenska marknaden tar, inklusive motsvarande eller likvärdigt fraktalternativ, i fysisk butik eller i webbutik.
  • Jämförelsen avser endast ordinarie pris, kampanjpris, reapris eller annat nedsatt pris hos annan återförsäljare men inte varor som säljs i begränsad upplaga, demoexemplar tillfälliga partier, konkursutförsäljningar eller andra utförsäljningar. Prisgarantin gäller inte heller begagnade varor. Varan i fråga ska vara äkta, av samma varumärke och utförande, material, storlek liksom specifikationer i övrigt som den som vi erbjuder.
  • Prisgarantin gäller inom sju dagar från inköpsdatum (se punkten 1.2 ovan) mot uppvisande av kvitto och kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris. Vi godtar underlag som exempelvis annons, eller direktlänk till en annan återförsäljares webbplats där det lägre priset framgår, eller offert på samma vara i samma utförande och antal. Utskrifter eller bilder utgör inte godtagbart underlag.
  • Prisgarantin gäller ej vid ett urval av produkter från en annan återförsäljares offerter/anbud där flera olika produkter ingår, då priset på varan kan betraktas som subventionerat på grund av ett större affärsvärde. I dessa fall gäller prisgarantin endast då samma totala antal av alla produkter.
  • Prisgarantin gäller endast i de fall en annan återförsäljare har aktuell vara på lager och kan leverera denna inom samma leveranstid som DPJ.
  • Prisgarantin gäller inte för tillfälliga och personliga rabattkuponger, bonuscheckar eller liknande som givits ut av annan återförsäljare. Det vill säga rabattkuponger som givits ut på grund av att man registrerats som kund, godkänt mottagande av nyhetsbrev, erhållit andra personliga erbjudanden kopplade till prestationer eller andra personliga lojalitetsförhållanden.

För att nyttja vår prisgaranti kan du kontakta kundtjänst via e-post till info@dpj.se

2.3 Betalningsalternativ

Du kan betala för din vara på olika sätt. Notera att vår fysiska butik i Stockholm är kontantfri.

Du som företagskund kan betala med betalkort (Visa / Mastercard / American Express) eller mot faktura (30 dagar). Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen. Sedvanlig kreditupplysning görs i samband med att du väljer att betala mot faktura. I enlighet med svensk lag kan köp på kredit endast göras av personer över 18 år.

2.4 Förskottsbetalning

Vi förbehåller oss rätten att, i undantagsfall, begära förskottsbetalning vid köp som innebär beställning av vara för senare leverans. Om vi bedömer att köpet kräver förskottsbetalning kommer vi ta kontakt snarast efter erlagd beställning.

3. Leverans, frakt och transport

3.1 Leveransalternativ

Vilka leveranssätt som vi erbjuder kan variera beroende på hur skrymmande din beställning är samt var i landet leveransen ska tas emot. Om din beställning innefattar flera produkter och/eller om en produkt består av flera komponenter, kan leverans komma att ske separat.

Fraktkostnaden framgår i samband med att du gör din beställning på vår webbplats. Information om leveransen, såsom kollinummer och spårningslänk, skickas separat via e-post i samband med att vi skickar den beställda varan.

3.2 Leveranstider

En ungefärlig leveranstid anges på din orderbekräftelse. Leveranstiden kan skilja mellan olika varumärken, säsonger och leveranssätt. I samband med semesterperioder hos tillverkarna, som exempelvis sommar och jul, så kan produktions- och leveranstider vara längre. Längre leveranstider förekommer även i samband med ”Black Friday”, mellandagsreor och andra perioder när det är stor efterfrågan på våra varor.

Vänligen notera att alla leveranstider som kommuniceras är ungefärliga vilket innebär att leverans kan ske snabbare men även kan ta längre tid än beräknat. Vi kan således inte garantera någon viss leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer, eller andra omständigheter som vi inte kan råda över, men vi strävar alltid efter att du som kund ska få dina varor snarast möjligt. Vi ersätter under inga omständigheter för kostnader som kund drabbats av på grund av en, av varierande orsak, försenad leverans.

3.3 Outlöst paket och mottagande av leverans

Du som kund ansvarar för att det finns en mottagare som kan kvittera och mottaga leveransen vid det överenskomna leveranstillfället. Om ingen mottagare finns på plats för att ta emot leveransen, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som vi orsakas. Detta gäller även om du som kund inte hämtat ut din försändelse från utlämningsstället trots påminnelser, inte har varit tillgänglig för att ta emot leveransen, inte kunnat nås på angivet telefonnummer, lämnat felaktiga uppgifter om namn, adress eller kontaktuppgifter, vägrat ta emot leveransen eller av annan anledning inte mottagit leveransen. För outlöst eller olevererat paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig 200 kronor inklusive moms i returavgift samt kostnad för ny leverans. För outlöst eller olevererad palltransport förbehåller vi oss rätten att debitera dig 1000 kronor inklusive moms i returavgift samt kostnad för ny leverans.

Observera att du har ingått ett bindande avtal om köp av din vara. Du kan inte undgå betalningsansvar genom att inte hämta ut eller neka leverans av varan.

4. Reklamationer

4.1 Reklamation av fel

Om en produkt som företaget köpt visar sig vara felaktig har företaget möjlighet att reklamera produkten. Vad som utgör fel i dessa sammanhang anges i 17-21 §§ köplagen (1990:931). Vi är tacksamma för att du tar kontakt med oss så snart felet upptäckts. Reklamationen måste alltid göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Om reklamationen godkänns kommer vi i första hand att försöka att avhjälpa felet. Det kan även bli aktuellt att vi tillhandahåller en ny vara (omleverans) eller ger dig ett prisavdrag. För det fall vi kommer överens om att du ska returnera varan behöver du se till att varan returneras väl emballerad med ordentlig stötdämpning och inneremballage. Om möjligt i originalemballage. Observera att fakturan alltid ska betalas i tid. Vid eventuell kompensation eller annan korrigering görs en återbetalning när ärendet är utrett och klart.

Du registrerar din reklamation via vår hemsida.

4.2 Reklamation av transportskador

Vi ansvarar för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. När du tar emot din leverans är det ditt ansvar att genast undersöka det yttre emballaget innan du skriver under leveransbekräftelsen. Om emballaget är skadat eller om det finns andra avvikelser ska du kräva att detta noteras på transportörens handdator/eller transportdokument innan underskrift. Det är viktigt att du kontrollerar att du fått rätt antal paket innan du skriver under leveranssedeln. Om ingen notering om skada eller ej levererat paket görs, kommer vi att utgå från att korrekt leverans skett.

Synliga yttre transportskador vid leverans ska fotograferas före avemballering och anmälas till oss skyndsamt, dock senast inom två (2) dagar från leverans. Det är viktigt att du tillhandahåller fotografier är viktigt för vår hantering och bedömning av ditt krav. Vi filmar och granskar alla försändelser innan transport från vårt lager.

Produktskada orsakad av transport men som ej är synlig vid mottagandet ska fotograferas och anmälas till oss utan dröjsmål.

Om du som kund ska returnera skadad vara ska denna vara väl emballerad med ordentlig stötdämpning och inneremballage. Om möjligt, packa varan i originalemballage.

4.3 Särskilt om undantag från reklamationsrätt för variationer i naturmaterial

Tänk på att naturmaterial så som exempelvis trä, läder, metall alltid kan variera i utseende, storlek och struktur från produkt till produkt. Det är naturligt att bland annat ådring, kvistar, färgvariationer, strukturskillnader, marmorering, märken och ärr i trä, naturläder etc. skiljer sig åt. Dessa naturliga variationer är egenskaper som många varumärken och formgivare önskat behålla eller förhöja som en del av designen. Naturmaterial såsom t.ex. ull kan ludda eller noppa efter en tids användande.

Ovan nämnda variationer i en vara utgör inte giltigt skäl för reklamation.

5. Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i pris- och produktinformation samt övriga informationsfel. Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra information och priser på samtliga varor i vårt sortiment och att i efterhand korrigera felaktig prissättning utan föregående avisering.

Vi reserverar oss också för prisjusteringar, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår webbplats eller i våra annonser. Vi förbehåller oss även rätten att korrigera eller annullera felaktiga beställningar.

Samtliga kampanjer gäller så långt lagret räcker om inte annat är specificerat i beskrivningen.

Varuprover som skickas till dig som kund på exempelvis textil eller ytskikt kan skilja sig något från produkten. Detta på grund av att exempelvis textilinfärgning kan variera något mellan olika produktioner. Det gäller även bilder eller provbitar på exempelvis olika träslag och fanerytor. Trä är ett levande material och kommer alltid att variera något i utseende och ådring. Provbitar av naturmaterial, som exempelvis sten med marmorering, kan skilja mer eller mindre mellan olika materialbitar. Även läder är ett material som alltid varierar, då materialet kan komma från olika hudar och infärgningstillfällen. Bilder på vår webbplats kan inte garantera produktens exakta utseende. Detta beror bland annat på att många bilder är dataproducerade, samt på att färgåtergivningen kan skilja sig mellan olika bildskärmar. Bilder och varuprover skall därför endast ses som en indikation av varans utseende.

6. Undantag för kostnader eller skador som orsakas av tredje part

Vi ansvarar inte för kostnader eller skador orsakade av tredje part. Detta inkluderar felmontering om montering gjorts av tredje part, skador under inbärning orsakade av bärhjälp eller annan tredje part vars tjänster du som kund har beställt.

Vi ansvarar inte heller för kostnader i samband med förseningar, utebliven leverans och andra förhållanden som beror på tredje part (såsom transportör, tillverkare eller annan).

7. Behandling av personuppgifter

Din integritet är viktigt för oss. Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa mer om det i vår integritetspolicy

8. Force Majeure

Vi ansvarar inte för dröjsmål orsakade av händelser utanför vår kontroll, som vi skäligen inte hade kunnat räkna med, undvika eller övervinna, såsom naturkatastrofer, strejk, krig, upplopp, epidemi/pandemi, blockad, åtgärd av myndighet, eldsvåda, explosion, bojkott samt andra force majeure-liknande omständigheter som kan leda till exempelvis förseningar hos leverantörer, transportörer eller andra tredje parter.

Har omständigheten varat längre än (2) två månader och våra förpliktelser som en följd därav skjutits upp i mer än (2) månader har du och/eller vi rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

9. Ändring av villkor

Vi kan komma att uppdatera dessa Villkor från tid till annan. Den version av dessa Villkor som gällde när din beställning gjordes, kommer att tillämpas för ditt företags och våra skyldigheter i förhållande till aktuell beställning.

Dessa Villkor uppdaterades senast den 2022-05-06

10. Tillämplig lag och tvist

Svensk lag tillämpas på Villkoren och avtalet som ingåtts mellan dig och oss. Tvister ska avgöras av allmän svensk domstol.

11. Företagsinformation DPJ Svenska AB

Postadress: Kabyssgatan 4D, 120 30 Stockholm
Organisationsnummer: 556512-9193
E-post: info@dpj.se
Telefon: 08 – 444 54 24

Besöksadress: Hammarbybacken 27, 123 30 Stockholm

Leveransadress: Mimmis väg 7-12, 137 69 Österhaninge

Försäljningsvillkor Konsument

1. Allmänt

Dessa allmänna försäljningsvillkor (”Villkoren”) gäller för DPJ Svenska AB:s (org.nr. 556512-9193) - (nedan ”DPJ” eller ”vi/vår/oss”) försäljning till slutkunder (nedan ”kund” eller ”du/din/dig”).

Villkoren gäller när du handlar i vår fysiska butik i Stockholm eller på vår webbplats (www.dpj.se, eller annan webbplats som vi driver). Genom att genomföra köpet godkänner du våra Villkor, som blir en del av avtalet mellan dig och oss.

Dessa Villkor gäller dig som är konsument i enlighet med vad som följer av gällande lagstiftning till skydd för konsumenter. Med ”konsument” avses enligt lagen en fysisk person som handlar huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet, dvs. för sitt privata bruk. Om du vid beställning på vår webbplats uppger att du handlar som privatperson utgår vi från att du handlar som konsument.

1.1 Avtal om köp

Avtal om köp träffas mellan dig och oss när du genomfört ett köp och mottagit ett kassakvitto, eller om du lägger en beställning för senare leverans, när du mottagit en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen betyder att vi har godkänt köpet och att ett bindande avtal om köp har träffats. Beställningen är förenad med betalningsskyldighet. Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditprövning, och att i enskilda fall neka eller korrigera beställningar.

2. Priser, avgifter och betalning

2.1 Prisuppgifter

När du gör en beställning hos oss gäller de priser som anges på vår webbplats, i vår fysiska butik eller i en av oss lämnad offert. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK). Priserna anges inklusive mervärdesskatt (moms). Priserna inkluderar inte fraktkostnad. Fraktkostnad anges separat och kan variera beroende på fraktalternativ (se avsnitt 4).

2.2 Prisgaranti 105%

För oss är det viktigt att du som kund känner dig både nöjd och trygg när du handlar hos oss. För att säkerställa att våra kunder alltid gör en bra affär hos oss, erbjuder vi en prisgaranti om 105 procent. Vår prisgaranti innebär att om du, inom sju dagar efter köpet, hittar samma vara någon annanstans men till ett lägre pris än vad vi säljer den för, matchar vi den andra återförsäljarens pris. Dessutom sänker vi detta pris med ytterligare fem procent.

Följande villkor gäller för vår prisgaranti:

  • Prisgarantin gäller vid jämförelse med det pris som andra svenska återförsäljare som riktar sig till den svenska marknaden tar, inklusive motsvarande eller likvärdigt fraktalternativ, i fysisk butik eller i webbutik.
  • Jämförelsen avser endast ordinarie pris, kampanjpris, reapris eller annat nedsatt pris hos annan återförsäljare men inte varor som säljs i begränsad upplaga, demoexemplar eller tillfälliga partier, konkursutförsäljningar eller andra utförsäljningar. Prisgarantin gäller inte heller begagnade varor. Varan i fråga ska vara äkta, av samma varumärke och utförande, material, storlek liksom specifikationer i övrigt som den som vi erbjuder.
  • Prisgarantin gäller inom sju dagar från inköpsdatum (se punkten 1.2 ovan) mot uppvisande av kvitto och kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris. Vi godtar underlag som exempelvis annons, eller direktlänk till en annan återförsäljares webbplats där det lägre priset framgår, eller offert på samma vara i samma utförande och antal. Utskrifter eller bilder utgör inte godtagbart underlag.
  • Prisgarantin gäller ej vid ett urval av produkter från en annan återförsäljares offerter/anbud där flera olika produkter ingår, då priset på varan kan betraktas som subventionerat på grund av ett större affärsvärde. I dessa fall gäller prisgarantin endast då samma totala antal av alla produkter. 
  • Prisgarantin gäller endast i de fall en annan återförsäljare har aktuell vara på lager och kan leverera denna inom samma leveranstid som DPJ.
  • Prisgarantin gäller inte för tillfälliga och personliga rabattkuponger, bonuscheckar eller liknande som givits ut av annan återförsäljare. Det vill säga rabattkuponger som givits ut på grund av att man registrerats som kund, godkänt mottagande av nyhetsbrev, erhållit andra personliga erbjudanden kopplade till prestationer eller andra personliga lojalitetsförhållanden.

För att nyttja vår prisgaranti kan kontakta kundtjänst via e-post till info@dpj.se

2.3 Betalningsalternativ

Du kan betala för din vara på olika sätt, se nedan. Notera att vår fysiska butik i Stockholm är kontantfri.

I vår fysiska butik kan du som är konsument betala med betalkort (Visa/Mastercard/American Express) alternativt Swish. I vår webbutik betalar du genom Klarna. För Klarnas betalningsalternativ gäller Klarnas villkor som du hittar på: https://www.klarna.com/international/terms-and-conditions/ I enlighet med svensk lag kan köp på kredit endast göras av personer över 18 år.

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

3. Öppet köp och ångerrätt

3.1 Allmänt om öppet köp och ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att under vissa förutsättningar ångra ett köp som skett på vår webbplats, inom fjorton (14) dagar från att varan levererats till dig. Vi erbjuder även öppet köp, vilket innebär att du som konsument får samma rätt att ångra ditt köp även om köpet skett i vår fysiska butik, enligt vad som anges nedan.

För att utnyttja din rätt till öppet köp/ångerrätt, senast 14 dagar från leveransdagen.

För att utnyttja din rätt till öppet köp/ångerrätt, så måste du registrera ditt ångerköp på vår webbplats inom fjorton (14) dagar (från leveransdagen, vid köp på vår webbplats, eller från köpet, vid köp i vår fysiska butik). Inga returer hanteras via telefon, chatt eller mail. Du måste också returnera varan, antingen genom att du skickar varan i retur till vår fysiska butik eller vårt lager, eller att du kommer in till vår fysiska butik med varan och kvittot. Ditt återköp registrerar du på vår hemsida.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan lämnas tillbaka till oss utan dröjsmål, eller i vart fall senast fjorton (14) dagar efter att du meddelat oss att du ångrat ditt köp. Varan ska om möjligt returneras i originalförpackning (inner- och ytterförpackning). Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa egenskaper och funktion har vi rätt att göra värdeminskningsavdrag på det belopp som ska återbetalas.

Vi återbetalar returbeloppet, inklusive fraktkostnaden, inom fjorton (14) dagar från att vi mottagit och godkänt returen. Om du valt en dyrare leverans än standardleveransen kommer vi att göra avdrag för de merkostnader som ditt leveransalternativ inneburit för DPJ. Notera att om du valt att betala mot faktura via Klarna så ska fakturan betalas i tid även om du väljer att returnera varan.

Särskilda regler gäller om du som konsument ångrar ditt köp av en specialbeställning (se punkten 3.2 nedan).

Vid retur står kunden för returfrakten vilken debiteras separat enligt följande:

200 kronor inkl. moms per paket.

1000 kronor inkl. moms per pall.

Observera att om din produkt levererades i två paket debiteras två returavgifter. En för varje paket. Du som kund ansvarar för varan till dess du överlämnat den till den transportör som DPJ beställt. För det fall du väljer att returnera varan på annat sätt ansvarar du för varan fram till dess att vi mottagit din retur. Det innebär att du som kund ska stå för eventuella skador som uppstår, exempelvis under returtransporten eller om varan kommer bort.

3.2 Öppet köp/ångerrätt avseende specialbeställningar

Om du som konsument önskar avbeställa en vara som är specialbeställd, dvs en vara som tillverkats enligt dina särskilda anvisningar eller annars fått en tydlig personlig prägel, är det viktigt att du kontaktar oss snarast möjligt efter genomförd beställning. Vi godtar din avbeställning i den mån det är möjligt. För det fall vi redan har lagt en beställning av varorna hos leverantören/tillverkaren, förutsätter din rätt till avbeställning (och därmed din rätt till öppet köp/ångerrätt) att vi i vår tur kan avbryta köpet hos tillverkaren/leverantören.

Om avbeställningen medför kostnader för oss, exempelvis på grund av att tillverkningen redan påbörjats eller om material beställts hem unikt för din vara, förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag som motsvarar våra kostnader innan vi återbetalar beloppet.

Att varan utgör en specialbeställning framgår av orderbekräftelsen.

4. Leverans, frakt och transport

4.1 Leveransalternativ

Vilka leveranssätt som vi erbjuder kan variera beroende på hur skrymmande din beställning är samt var i landet leveransen ska tas emot. Om din beställning innefattar flera produkter och/eller om en produkt består av flera komponenter, kan leverans komma att ske separat.

Fraktkostnaden framgår i samband med att du gör din beställning på vår webbplats. Information om leveransen, såsom kollinummer och spårningslänk, skickas separat via e-post i samband med att vi skickar den beställda varan.

4.2 Leveranstider

En ungefärlig leveranstid anges på din orderbekräftelse. Leveranstiden kan skilja mellan olika varumärken, säsonger och leveranssätt. I samband med semesterperioder hos tillverkarna, som exempelvis sommar och jul, så kan produktions- och leveranstider vara längre. Längre leveranstider förekommer även i samband med ”Black Friday”, mellandagsreor och andra perioder när det är stor efterfrågan på våra varor.

Vänligen notera att alla leveranstider som kommuniceras är ungefärliga vilket innebär att leverans kan ske snabbare men även kan ta längre tid än beräknat. Vi kan således inte garantera någon viss leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer, eller andra omständigheter som vi inte kan råda över, men vi strävar alltid efter att du som kund ska få dina varor snarast möjligt.

Vi ansvarar för dröjsmål enligt vad som anges i konsumentköplagen. Meddela oss om det är särskilt viktigt att produkterna levereras inom viss tid. När du lagt din beställning och den bekräftats av våra leverantörer kommer vi att tillhandahålla en justerad leveranstid för din beställning. Om denna avviker från första bekräftade leveranstid kommer vi att skicka ett e-post meddelande. För varor som tillverkas på beställning kan leveranstiden komma att justerasVi ersätter under inga omständigheter för kostnader som kund drabbats av på grund av en, av varierande orsak, försenad leverans.

4.3 Outlöst paket och mottagande av leverans

Du som kund ansvarar för att det finns en mottagare som kan kvittera och mottaga leveransen vid det överenskomna leveranstillfället. Om ingen mottagare finns på plats för att ta emot leveransen, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som vi orsakas. Detta gäller även om du som kund inte hämtat ut din försändelse från utlämningsstället trots påminnelser, inte har varit tillgänglig för att ta emot leveransen, inte kunnat nås på angivet telefonnummer, lämnat felaktiga uppgifter om namn, adress eller kontaktuppgifter, vägrat ta emot leveransen eller av annan anledning inte mottagit leveransen. För outlöst eller olevererat paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig 200 kronor inklusive moms i returavgift samt kostnad för ny leverans. För outlöst eller olevererad palltransport förbehåller vi oss rätten att debitera dig 1000 kronor inklusive moms i returavgift samt kostnad för ny leverans.

Observera att du har ingått ett bindande avtal om köp av din vara. Du kan inte undgå betalningsansvar genom att inte hämta ut eller neka leverans av varan. Utnyttjande av öppet köp och ångerrätt ska anmälas via vår hemsida.

5. Reklamationer

5.1 Reklamation av fel/Garanti

Du som kund har alltid tre (3) års reklamationsrätt för varor inköpta i vår fysiska butik eller i webbutiken. Reklamationsrätten gäller för varor som är felaktiga enligt konsumentköplagen (eller motsvarande lagstiftning). DPJ ger dig ytterligare två (2) års garanti. Du får därmed alltid minst fem (5) års garanti hos oss. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel, och vi ansvarar således inte för fel på varan som uppstått till följd av vårdslös hantering på grund av att användarinstruktioner, monteringsanvisningar eller skötselråd inte följts. Om du som kund önskar göra en reklamation, ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta oss. Reklamationen måste alltid göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Om reklamationen godkänts kommer vi i första hand att försöka avhjälpa felet. Det kan även bli aktuellt att vi tillhandahåller en ny vara (omleverans), ger dig ett prisavdrag eller att vi häver köpet och återbetalar erlagt belopp till dig. För det fall vi kommer överens om att du ska returnera varan behöver du se till att varan returneras väl emballerad med ordentlig stötdämpning och inneremballage. Om möjligt i originalemballage. Du kan registrera din reklamation via vår hemsida.

5.2 Reklamation transportskador

Vi ansvarar för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. När du tar emot din leverans är det ditt ansvar att genast undersöka det yttre emballaget innan du skriver under leveransbekräftelsen. Om emballaget är skadat eller om det finns andra avvikelser ska du kräva att detta noteras på transportörens handdator/eller transportdokument innan underskrift. Det är viktigt att du kontrollerar att du fått rätt antal paket innan du skriver under leveranssedeln. Om ingen notering om skada eller ej levererat paket görs, kommer vi att utgå från att korrekt leverans skett.

Synliga yttre transportskador vid leverans ska fotograferas före avemballering och anmälas till oss skyndsamt, dock senast inom två (2) dagar från leverans. Att du tillhandahåller fotografier är viktigt för vår hantering och bedömning av ditt krav. Vi filmar och granskar alla försändelser innan transport från vårt lager.

Produktskada orsakad av transport men som ej är synlig vid mottagandet ska fotograferas och anmälas till oss utan dröjsmål.

Om du som kund ska returnera skadad vara ska denna vara väl emballerad med ordentlig stötdämpning och inneremballage. Om möjligt, packa varan i originalemballage. Du kan registrera din transportskada via vår hemsida.

5.3 Särskilt om undantag från reklamationsrätt för variationer i naturmaterial

Tänk på att naturmaterial så som exempelvis trä, läder, metall alltid kan variera i utseende, storlek och struktur från produkt till produkt. Det är naturligt att bland annat ådring, kvistar, färgvariationer, strukturskillnader, marmorering, märken och ärr i trä, naturläder etc. skiljer sig åt. Dessa naturliga variationer är egenskaper som många varumärken och formgivare önskat behålla eller förhöja som en del av designen. Naturmaterial såsom t.ex. ull kan ludda eller noppa efter en tids användande. Ovan nämnda variationer i en vara utgör inte giltigt skäl för reklamation.

6. Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i pris- och produktinformation samt övriga informationsfel. Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra information och priser på samtliga varor i vårt sortiment och att i efterhand korrigera felaktig prissättning utan föregående avisering.

Vi reserverar oss också för prisjusteringar, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår webbplats eller i våra annonser. Vi förbehåller oss även rätten att korrigera eller annullera felaktiga beställningar.

Samtliga kampanjer gäller så långt lagret räcker om inte annat är specificerat i beskrivningen.

Varuprover som skickas till dig som kund på exempelvis textil eller ytskikt kan skilja sig något från produkten. Detta på grund av att exempelvis textilinfärgning kan variera något mellan olika produktioner. Det gäller även bilder eller provbitar på exempelvis olika träslag och fanerytor. Trä är ett levande material och kommer alltid att variera något i utseende och ådring. Provbitar av naturmaterial, som exempelvis sten med marmorering, kan skilja mer eller mindre mellan olika materialbitar. Även läder är ett material som alltid varierar, då materialet kan komma från olika hudar och infärgningstillfällen. Bilder på vår webbplats kan inte garantera produktens exakta utseende. Detta beror bland annat på att många bilder är dataproducerade, samt på att färgåtergivningen kan skilja sig mellan olika bildskärmar. Bilder och varuprover skall därför endast ses som en indikation av varans utseende.

7. Undantag för kostnader eller skador som orsakas av tredje part 

Vi ansvarar inte för kostnader eller skador orsakade av tredje part. Detta inkluderar felmontering om montering gjorts av tredje part, skador under inbärning orsakade av bärhjälp eller annan tredje part vars tjänster du som kund har beställt.

Vi ansvarar inte heller för kostnader i samband med förseningar, utebliven leverans och andra förhållanden som beror på tredje part (såsom transportör, tillverkare eller annan), såvida inte annat följer av tvingade lag.

8. Behandling av personuppgifter

Din integritet är viktigt för oss. Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa mer om det i vår integritetspolicy

9. Force Majeure

Vi ansvarar inte för dröjsmål orsakade av händelser utanför vår kontroll, som vi skäligen inte hade kunnat räkna med, undvika eller övervinna, såsom naturkatastrofer, strejk, krig, upplopp, epidemi/pandemi, blockad, åtgärd av myndighet, eldsvåda, explosion, bojkott samt andra force majeure-liknande omständigheter som kan leda till exempelvis förseningar hos leverantörer, transportörer eller andra tredje parter.

Har omständigheten varat längre än (2) två månader och våra förpliktelser som en följd därav skjutits upp i mer än (2) månader har du och/eller vi rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

10. Ändring av villkor

Vi kan komma att uppdatera dessa Villkor från tid till annan. Den version av dessa Villkor som gällde när din beställning gjordes, kommer att tillämpas för dina och våra skyldigheter i förhållande till aktuell beställning.

Dessa Villkor uppdaterades senast den 2022-05-06

11. Allmänna reklamationsnämnden

Vi försöker alltid lösa eventuella tvister i godo för att båda parter ska bli nöjda. Om du som konsument inte är nöjd med vår bedömning av en tvistig fråga, kan du dock alltid vända till dig Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) som då kan pröva frågan. Du kan kontakta Allmänna Reklamationsnämnden antingen via hemsidan www.arn.se eller via brev på adress Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Vi kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens bedömning av frågan.

12. Tillämplig lag och tvist

Svensk lag tillämpas på Villkoren och avtalet som ingåtts mellan dig och oss. Tvister ska avgöras av allmän svensk domstol.

13. Företagsinformation DPJ Svenska AB

Postadress: Kabyssgatan 4D, 120 30 Stockholm
Organisationsnummer: 556512-9193
E-post: info@dpj.se
Telefon: 08 – 444 54 24

Besöksadress: Hammarbybacken 27, 123 30 Stockholm

Leveransadress: Mimmis väg 7-12, 137 69 Österhaninge

DPJ – kontorsmöbler för den moderna arbetsplatsen

DPJ levererar kontorsmöbler och -inredning till små och stora företag såväl som privatpersoner. Vi levererar professionell kontorsinredning för alla miljöer, alltid med minst 5 års garanti. Här beställer du möbler för kontor med prisgaranti och snabb leverans.

DPJ – kontorsmöbler i Stockholm och på nätet

I vår online-butik hittar du ett stort urval av inredning och möbler för kontor. Här finns kontorsmöbler i alla kategorier och något för varje kontor. Beställ en hel uppsättning av nya kontorsstolar, eller köp ett skrivbord till hemmakontoret.

  • Ergonomiska kontorsmöbler

    Bekväma kontorsmöbler som avlastar och främjar en god hälsa är väl investerade pengar. Hos DPJ hittar du ergonomiska möbler för alla ändamål, från justerbara skrivbord till ergonomiska stolar som kan ställas in optimalt för varje användare.

  • Skrivbord

    I vårt breda sortiment av skrivbord hittar du något som passar alla kontor och arbetsrum. Här finns allt från små och enkla fasta skrivbord med T-stativ till höj- och sänkbara skrivbord som uppmuntrar till ergonomiska arbetsplatser. Välj mellan raka skrivbord och platseffektiva hörnskrivbord – här hittar du något för alla lokaler.

  • Kontorsstolar

    De flesta kontorsanställda spenderar många timmar om dagen sittandes i en kontorsstol. Som alla våra kontorsmöbler är våra kontorsstolar därför av hög kvalitet, och i vårt breda utbud hittar du stolar som passar till alla kontor. Här hittar du så klart även ergonomiska kontorsstolar med fokus på en hälsosam arbetsställning.

  • Ljudabsorbenter

    Ljudnivån är en viktig faktor för en god arbetsmiljö, och med ljudabsorbenter av hög kvalitet kan du med hjälp av kontorsinredningen skapa en sundare ljudmiljö och en mer effektiv arbetsplats. Här finns ljudabsorbenter i form av skärmväggar och takabsorbenter, men även ljudabsorberande kontorsmöbler och hela fristående ljudisolerande rum. I vårt breda sortiment hittar du även andra kontorsmöbler och inredning för kontoret. Söker du ett speciellt varumärke, färg eller material? Kontakta oss, så hjälper vi dig personligen.

DPJ Workspace – kontorsmöbler i butik och webbshop

DPJ har utöver sin onlinebutik även en fysisk butik i Stockholm city där du kan känna på produkterna, och få hjälp med kontorsinredning, kontorsmöbler, konferensmöbler och allt annat som du behöver för ett välfungerande kontor med bra arbetsmiljö.

Vad våra kunder säger

Ett axplock av våra kunder

Mäklarhuset
TV4
Svenska Kyrkan
Google
Handelsbanken
Carlsberg
Försvarsmakten
Microsoft