Försäljningsvillkor 

DPJ Svenska AB - Din specialistleverantör av kontorsmöbler samt konferensteknik.

 

När du besöker vår hemsida första gången så möts du av frågan om du vill att priserna skall visas inklusive - eller exklusive moms.. Ditt val återspeglas på samtliga priser på hemsidan.
Som företag är det vanligaste att man vill se priserna exkl. moms. som privatperson väljer man oftast att se samtliga priser inklusive moms.

Frakt tillkommer på samtliga leveranser enligt villkoren på hemsidan. Samtliga priser är angivna i svenska kronor.

Som kund kan du välja betalningsalternativen Kortbetalning eller Faktura. Om du väljer kortbetalning så är det bra att känna till att vi för närvarande accepterar Visa och Mastercard.

Försäljning mot faktura sker efter obligatorisk kreditprövning. 
Som privatperson kommer du, efter några dagar, att få en omfrågandekopia som visar att vårt företag gjort en kreditupplysning på dig. 
Om man blir godkänd  som fakturakund erhåller man en faktura per post, som förfaller till betalning trettio (30) dagar från fakturerat datum.

Vid sen betalning utgår dröjsmålsränta med 11%.

DPJ Svenska AB:s allmänna försäljningsvillkor och prislista gäller alltid i senast utgivna information. Vid eventuell skillnad mellan villkor angivna i DPJ:s katalog, hemsida och i övriga publikationer har hemsidan företräde.

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet, prisförändringar, leverantörers prishöjningar, tekniska förändringar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer, typografiska fel på vår hemsida, katalog eller i övriga publikationer.

Privatkonsument: DPJ Svenska AB tillämpar konsumentköplagen samt lagen om distanshandel se: 
Konsumentköplagen
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1990:932

Distansavtalslagen.
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=2005:59

 

Fraktvillkor 

Leveranser sker normalt med Postens Företagspaket, Schenker eller med DHL:s företagspaket. 
Fraktkostnad tillkommer på samtliga beställningar. De fraktpriser som anges på hemsidan gäller endast frakt inom Sverige.

OBS! Som privatperson kan du för närvarande ej erhålla utkörning till bostadsadressen.
Varorna lämnas på närmaste utlämningsställe varifrån du blir aviserad - och kan hämta upp dina varor.

Vid brådskande leveranser (t ex bud) debiteras en särskild budkostnad. Denna varierar beroende på sträcka, volym och inom vilken tid paketet skall levereras. 
Bud leveranser kan ej väljas i vår e-handel. Om du önskar budleverans rekommenderar vi att du ringer in din beställning - för att få kostnadsuppgifter via kundtjänst. Kostnader för detta särfaktureras.

Kontakta kundtjänst ( kundtjanst@dpj.se eller tel: 08-444 54 24 ) för ytterligare information angående fraktkostnad.

 

OBS! Vid mottagande av leverans: kontrollera att samtliga kollin finns med och att ingenting har skadats eller är öppnat, innan fraktsedeln kvitteras. Eventuella avvikelser eller skador skall anmälas direkt till transportören och noteras på frakthandling.

Transportskada skall på ankomstdagen av leveransen (dock senast 1 dag efter leverans) anmälas till transportören.

Godset levereras till angiven adress. För att undvika extra kostnader och leveransförseningar, är det viktigt att du anger korrekt postnummer till gatuadressen.

 

Leveransvillkor 

Företag: Normal leveranstid uppgår till 3-5 arbetsdagar, förutsatt att varan finns i lager.
Normalt görs ett försök att köra ut godset. Utkörning sker mellan 08:00 och 16:00 vardagar.

Finns ingen mottagare på plats levereras godset till närmaste postcenter/postterminal eller till DHL:s terminal för avhämtning. Ny utkörning kan beställas via transportören till en extra kostnad som debiteras av transportören.

OBS! Som privatperson kan du för närvarande ej erhålla utkörning till bostadsadressen.
Varorna lämnas på närmaste utlämningsställe varifrån du blir aviserad - och kan hämta upp dina varor.

 

Vid eventuella återköp/reklamation 

Eventuella anmärkningar på leveransen så som; transportskador, saknat eller öppnat gods skall meddelas direkt till transportören.

För vara ur ordinarie sortiment vars originalförpackning ej brutits eller på annat sätt skadats eller använts, accepterar DPJ återköp under åtta dagar från fakturerat datum.

 

Varor där originalförpackningen förstörts/försvunnit, delar saknas och/eller när varan är använd återköpes ej. Datorer, datavideoprodukter, programvara och övrig teknisk utrustning vars plombering brutits återköps ej.

Återköp accepteras ej heller för specialbeställda varor för kunds räkning.

Vid återköp skall kund ersätta DPJ Svenska AB för samtliga fraktkostnader.

Fraktkostnad och återköpsavgift belastar kundens tillgodohavande hos DPJ Svenska AB eller faktureras separat.

Om kunden önskar återköp skall kunden kontakta DPJ Svenska AB via e-post till kundtjanst@dpj.se eller tel: 08-444 54 24

Uppge fakturanummer eller ordernummer för att få ett returnummer. Efter erhållande av returnummer är det viktigt att kunden sänder returen till DPJ Svenska AB inom 10 dagar. Returer måste skickas med betald frakt (mottagarfrakt godtas ej).

Uppgift om giltigt returnummer måste medfölja. Varan skall vara väl förpackad i av transportören godkänt ytteremballage. Returer som inkommer utan godkänt ytteremballage godtas ej.

 

Återköpet är godkänt först när DPJ Svenska AB har mottagit och kontrollerat varan och funnit den vara insänd i enlighet med ovanstående villkor.

 

Garanti 

Garantier på varan lämnas med ett (1) år, DPJ Svenska AB lämnar inga ytterligare garantier om annat ej anges på produkten.
För privatpersoner tillämpas konsumentköplagen samt lagen om distanshandel se: 
Konsumentköplagen
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1990:932

Distansavtalslagen.
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=2005:59

 

Risken för varan 

Risken för varan går över på köparen när varan avlämnats från DPJ Svenska AB till transportör.

 

Ansvar vid eventuella fel 

Föreligger det fel som DPJ Svenska AB ansvarar för på en vara, åtar sig DPJ Svenska AB att efter eget val avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller genom att återbetala köpeskillingen.

DPJ Svenska AB äger rätt att hänvisa kund direkt till respektive tillverkare eller till av denne anvisad serviceverkstad för felets åtgärdande.

Ytterligare rättigheter för kund kan följas av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantier.

DPJ Svenska AB åtar sig inget indirekt ansvar, d.v.s. DPJ Svenska AB ansvarar ej för t ex - skadebringande egenskaper i varorna, utebliven vinst, driftsavbrott, merarbete, övrig ekonomisk skada eller personskada.


Kan vi hjälpa er med något?

Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er inom kort!

Företag:
Namn:
Tel:
Epost:
Meddelande:

Tel: 08-444 54 24

E-post: info@dpj.se

Inga produkter

To be determined Frakt
0 kr Summa

Gå vidare