Leasa kontorsmöbler – företag
Leasing av kontorsmöbler är ett smart sätt att finansiera inredningen av kontoret. Du slipper binda kapital och kan enkelt anpassa avgiften efter företagets intäkter. Leasa kontorsmöbler hos oss – smidigt och lätt, utan krångel.

Vad är leasing?
Leasing kan beskrivas som en typ av långtidshyra där du köper loss dina möbler när avtalet löper ut. När du leasar kontorsmöbler hos oss äger finansbolaget din utrustning. Du och ditt företag får däremot full nyttjanderätt. Avtalets löptid ligger på 24, 36 eller 48 månader och du betalar din leasingavgift månadsvis. Du förbinder dig alltid att köpa loss produkterna till ett förutbestämt restvärde vid avtalstidens slut.
Upplev alla fördelar
✔ | Avgiften är avdragsgill och belastar inte balansräkningen. |
✔ | Avgiften kan anpassas efter företagets intäkter. |
✔ | Månadsavgift underlättar planering av budget. |
✔ | Bibehållen likviditet – utrusta kontoret utan att binda kapital. |
✔ | Förutbestämt restvärde om cirka 5 till 10 % av hela beloppet. |


Leasa kontorsutrustning
– en fördelaktig investering
Genom att leasa möbler och inredning slipper du binda upp företagets kapital och lägga ut en stor klumpsumma. Du kan därför utrusta ditt kontor med allt ni behöver på en gång medan kostnaden sprids ut över tid. På så sätt kan din verksamhet fortsätta att växa med bibehållen likviditet. Leasing är dessutom avdragsgillt som driftkostnad och belastar därför inte balansräkningen. Bolagets rörelseresultat påverkas endast under själva leasingperioden.