Reklamation och garantiärenden

Hos oss på DPJ har du alltid minst tio års garanti. Det innebär att du kan reklamera din vara om den går sönder inom tio år efter leveransen. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel och vi tar därmed inte ansvar för fel som uppstått på grund av vårdslös hantering, felaktig montering eller liknande. Här kan du skicka in ditt ärende smidigt och lätt. Fyll bara i uppgifterna i fälten nedan och skicka in, så återkommer vi till dig snarast.

Villkor för reklamation och garanti

1Dina uppgifter

Vi värnar om din säkerhet och vidtar lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter från obehörig åtkomst, ändring, spridning och förstörelse. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

2Ditt köp

Du hittar ditt ordernummer på den orderbekräftelse du fått via mejl i samband med din beställning.

3Orsak till reklamation

Namnet på produkten som visas hemsidan/ orderbekräftelsen.

Produktens artikelnummer hittar du på den orderbekräftelse du fått via mejl i samband med din beställning, samt på Mina sidor.

4Ladda upp bilder

För att vi ska förstå vad som hänt med din produkt behöver vi tydliga bilder på skadan/ felet.

Observera att om inga bilder eller bilder av fel format bifogas kommer du inte komma vidare i din registrering.

Bilderna är det viktigaste beviset och bör därför vara av god kvalitet. Dåliga eller ofullständiga bilder kommer att försena ditt reklamationsärende.

Vi behöver:
  • Helbild på produkten
  • Detaljbild på felet. Gärna flera i olika vinklar så det blir tydligt vad som är fel.
  • Bild på produktens varumärkesetikett som du hittar någonstans på varan. Ofta undertill väl dold.

Vad våra kunder säger

Ett axplock av våra kunder

Mäklarhuset
TV4
Svenska Kyrkan
Google
Handelsbanken
Carlsberg
Försvarsmakten
Microsoft