Logga in på ditt konto

Inget konto? Skapa ett här

Spåra & hantera din order

Ordernr. är 7 siffror. Referensnr. är 9 bokstäver

Har du några frågor?

+46 (0)8-444 54 24
info@dpj.se

Öppettider kundtjänst

Mån - Fre: 09.00 - 15.00
Lunchstängt 12.00 - 13.00

Våra vanligaste frågor & svar

Till Frågor & svar

Transportskada

Om din vara skadats under transporten kan du anmäla detta till oss för reklamation. Var noggrann med att fotografera alla yttre transportskador på paketet innan du packar upp produkten. Be även budet notera skadorna på sin handdator innan du skriver under leveransen. Upptäcker du att din vara är skadad trots att förpackningen såg oskadd ut vid leveransen, ska även detta anmälas som en transportskada. Skicka in din anmälan till oss utan dröjsmål genom att fylla i formuläret nedan. Vi behöver ha din anmälan senast två dagar från leveransdatum.

Villkor för reklamation vid transportskada

1Dina uppgifter

Vi värnar om din säkerhet och vidtar lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter från obehörig åtkomst, ändring, spridning och förstörelse. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

2Ditt köp

Du hittar ditt ordernummer på den orderbekräftelse du fått via mejl i samband med din beställning.

3Beskrivning av transportskada

Namnet på produkten som visas hemsidan/ orderbekräftelsen.

Produktens artikelnummer hittar du på den orderbekräftelse du fått via mejl i samband med din beställning, samt på Mina sidor.

4Ladda upp bilder

För att vi ska förstå vad som hänt med din produkt behöver vi tydliga bilder på transportskadan. Observera att om inga bilder eller bilder av fel format bifogas kommer du inte komma vidare i din registrering.

Bilderna är det viktigaste beviset och bör därför vara av god kvalitet. Dåliga eller ofullständiga bilder kommer att försena ditt reklamationsärende.

Vi behöver
  • Helbild på hela paketet i sin ytterförpackning.
  • Helbild på paketet där skadade emballaget syns.
  • Närbild på emballagets skada
  • Bild på innerförpackningen
  • Helbild på produkten utan emballage
  • Närbild på produktens skada.
  • Bild på fraktetiketten

5Notering hos transportföretaget

Som kund är du ansvarig för att synliga transportskador noteras på transportföretagets fraktsedel/handdator innan du signerar leveransen. För att påskynda handläggningen av ditt ärende behöver vi veta om budet registrerade skadan vid leveranstillfället.


Vad våra kunder säger

Ett axplock av våra kunder

Mäklarhuset
TV4
Svenska Kyrkan
Google
Handelsbanken
Carlsberg
Försvarsmakten
Microsoft