På kontoret vill man ha ordning och reda. Det är viktigt att veta var viktiga dokument och papper finns. Vilken typ av kontorsförvaring som behövs beror på vilken typ av verksamhet du bedriver eller arbetar på.

Arbetar du på ett kontor bör du tänka igenom och organisera din kontorsförvaring. Detta är viktigt för att få ordning på viktiga papper och föremål samt att din personal ska trivas. En stökig arbetsplats mår ingen bra av. Det finns mängder av bra och snygg förvaring till kontoret. Se exempelvis vår kontorsförvaring och ta del av våra tips nedan.

3 smarta förvaringstips för kontoret

Idag är det viktigt att en arbetsplats är både trivsam och funktionell, men kom ihåg att smart kontorsförvaring inte behöver vara tråkig. Det finns både praktisk och snygg förvaring att inreda kontoret med. Läs mer om våra smarta förvaringstips här!

1. Se över lokalen - vad passar bäst?

För att få in så praktisk och smart förvaring som möjligt bör du se över din lokal och tänka ut vad för typ av kontorsförvaring som passar. Ska det exempelvis vara:

  • Förvaring på hjul - Detta kan vara ett bra alternativ om du har liten yta och behöver omorganisera ibland, då det är enkelt att möblera om med förvaring på hjul.
  • Öppen förvaring - Med ett öppet förvaringssystem får du en smart förvaring till kontoret. Du behåller ytan i rummet samtidigt som du får till en bra kontorsförvaring. Se våra väggskåp och vägghyllor för öppen förvaring.
  • Hurtsar - En hurts är ett bra alternativ som kontorsförvaring. De finns i olika storlekar och med eller utan hjul. Oavsett är en hurts enkel att flytta och perfekt för ett kontor som kräver smidig och smart förvaring. Se våra olika hurtsar här.

2. Mix av kontorsförvaring

Oavsett om du ska införskaffa helt ny kontorsförvaring eller komplettera befintlig förvaring, är det smart att satsa på en kombination av dold och öppen förvaring. Vissa saker behöver vara mer lättillgängliga än andra och då är ett öppet förvaringssystem perfekt. En mix av båda ger dig smart förvaring på kontoret.

3. Håll ordning

Märk upp dokument och låt var sak ha sin plats. På detta sätt är det enklare för alla medarbetare att hålla ordning och reda på kontoret. Med rätt kontorsförvaring får ni en välorganiserad arbetsplats där ni kan arbeta mer effektivt.

Har du frågor eller funderingar om kontorsförvaring är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig!

home-seo.jpg

Hos DPJ hittar du kontorsmöbler för den moderna arbetsplatsen.

DPJ levererar inredning till såväl små som stora företagsprojekt, och vi hjälper självklart även dig som privatperson. Vi levererar professionell inredning för alla kontorsmiljöer alltid med minst 5 års garanti.

I vår online butik hittar du ett urval av den vanligaste inredningen för kontor. – Söker du ett speciellt varumärke eller en annan färg eller material, ber vi dig att kontakta oss, så hjälper vi dig personligen.

DPJ är både en fysisk butik i Stockholm city och en webbutik för kontorsinredning, kontorsmöbler, konferensteknik och all annan inredning som du behöver för på ditt jobb.

Ett axplock av våra kunder

Mäklarhuset
TV4
Svenska Kyrkan
Google
Handelsbanken
Carlsberg
Microsoft

Handlar du som företag eller privatperson?

Välj nedan hur du vill se våra priser